Ιστορία του bridge και της εξέλιξής του με την εμφάνιση νέων τεχνολογιών.
Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι Bridge, προερχόμενοι όλοι από το Whist (ένα χαρτοπαίγνιο που ήταν διαδεδομένο στην Ευρώπη τον 19ο αιώνα, πρόγονος του Bridge που το κατάργησε).
1885: Το "Biritch"
Ένα παιχνίδι γνωστό και με την ονομασία "Ρώσικο Whist", εμφανίζεται στην Αγγλία.
1904: Το bridge πλειοδοσιών
Αναπτύχθηκε και αντικατέστησε το whist bridge γύρω στα 1910.
1925: Bridge-contrat.
Ο Harold Stirling Vanderbilt συντάσσει τους κανόνες του bridge-contrat. Μέχρι τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, παιζόταν κυρίως το bridge plafond, αλλά το bridge-contrat εκτόπισε όλες τις άλλες μορφές του bridge και παίζεται πια παντού.
1983: Το bridge σε κοινωνικό δίκτυο.
Όταν ήταν φοιτητής στον Καναδά, ο λάτρης του bridge Thierry d'Herbigny εφηύρε ένα λογισμικό παιχνιδιού για PC (την εποχή εκείνη, ζύγιζε καμιά σαρανταριά κιλά, δεν υπήρχε σκληρός δίσκος, και υπήρχαν μόνο δισκέτες 5 ιντσών!) Ανέπτυξε το λογισμικό του στο δίκτυο πληροφορικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Μόντρεαλ.
1987: Το bridge online.
Αυτό το λογισμικό βρίσκεται σε διαρκή εξέλιξη, προσαρμοζόμενο πάντοτε στην άφιξη νέων τεχνολογιών. Τη δεκαετία του 1980, δεν υπήρχε ακόμα το διαδίκτυο. Στην Γαλλία όμως, το δίκτυο τηλεματικής αναπτύσσεται και αγγίζει εκατομμύρια χρήστες με την ανάπτυξη των τερματικών Minitel. Ο Thierry ανεβάζει φυσικά online το λογισμικό του, θέλοντας να το μοιραστεί με άλλους παθιασμένους.
2007: Το bridge στο κινητό.
Ο Thierry ήταν ο πρώτος που δημιούργησε ένα παιχνίδι bridge στο οποίο υπάρχει πρόσβαση μέσω smartphone, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε μια συνέντευξη τύπου στα πλαίσια του Διεθνούς Φεστιβάλ Bridge στο Μπιαρίτζ.
2011: Το bridge και η Playmate του
Ο Thierry παρουσίασε την "Playmate" του στο προσωπικό και τους δημοσιογράφους στο διεθνές φεστιβάλ Bridge του Deauville, οι οποίοι ενθουσιάστηκαν πολύ από αυτή την καινοτομία. Η Playmate είναι η μοντέρνα έκδοση της Bridgemate που είναι κατάλληλη όμως και για άλλα παιχνίδια (πόκερ, ταρώ, belote κτλ.) με τις σύγχρονες τεχνολογίες: smartphone αντί για ειδικό κουτί ελέγχου και δίκτυο Wi-Fi αντί για αναλογικά ραδιοκύματα.
2013: Το bridge στην εποχή των "big data"
Παίξατε με ρομπότ που χρησιμοποιούν όχι μόνο την τεχνητή νοημοσύνη τους αλλά και εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπινες αποφάσεις που έχουν ληφθεί προηγουμένως από πραγματικούς παίκτες. Σε ό,τι αφορά τα παιχνίδια σκέψης, τα ρομπότ έχουν τα όριά τους και κανένα δεν είναι ικανό να αντικαταστήσει μια ανθρώπινη απόφαση. Για τον λόγο αυτό, προσαρμόσαμε μια αντίστροφη έννοια: πρόκειται για ρομπότ που υποβοηθούνται από ανθρώπους.
Thierry d'Herbigny | NST |